Vaskeri

Reservationsmodulets data:

Her er reglerne til vores bestillingssystem. Vi håber at det kan give et overblik over funktionerne så det er til at forstå. Mangler der nogle informationer, hører vi gerne om det. Selve vaskemaskinerne fungerer normalt og der er ingen ændringer. Vaskekortet er aktiveret når man modtager det, men skal man bestille tid via MieleLogic.com, kan du læse om proceduren længere ned på siden her.  Hvis du har spørgsmål hører vi gerne om det. Tænk på, at systemet er sat op for at optimere vasketiderne og for at vaskeriet ikke skal give underskud.

  • Er der nogen der vasker lige nu? Det kan du se når du er logget ind på turtavlen.dk under menupunktet “lige nu”. Læs mere om turtavlen længere ned i afsnittet her.
  • En vask koster kr. 10,- (Vask + sæbe).
  • En tørreperiode koster kr. 3,- Én tørreperiode er 10 minutter. Er filteret under tørretumbleren fyldt med fnug, vil tørretiden være længere eller slet ikke tørre tøjet.
  • Udeblivelse fra en reservation koster kr. 15,- i gebyr. Så det er vigtigt, at du sørger for, at systemet inden de første 10 min. ved, at du har tænkt dig at vaske. Dvs. at du skal komme dit kort i bestillingsmodulet og registrere, at du skal til at vaske. Ellers risikerer du at blive registeret som udeblevet fra din vasketid.
  • Man betaler kun for pr. gang/maskine man vasker, så hvis du undlader at bruge en bestilt maskine, bliver den frigivet til andre der evt. vil have en chancevask
  • Betaling sker via huslejeopkrævningen
  • Påberegn altid ca. 4 minutter oven i den tid der står på maskinen, til centrifugering
  • Inden man kan sætte en maskine igang, skal man trykke på nr. 2 knap for neden. Når man har trykket på den står der “PAY” i displayet og så kan man sætte maskinen igang fra modulet.
  • Længden af reservation for vaskemaskine angivet i minutter er 120 min.  (tørretumbler er aldrig omfattet af reservationen, men forbeholdt gruppe 2)
  • Maskine nr.1 er gruppe 1, Maskine nr. 2 + 3 er gruppe 2
  • Reservationen overgår til chancevask efter 10 min, hvis ikke nogen har registret at de tager deres bestilte vasktid. Så gå der mere end 10 min. fra første vaske til nr. 2 vask, kan andre overtage vasketur nr. 2 i en bestilt periode.
  • Ved vask nr. 2 i den bestilte tidsperiode skal man blot sætte sit kort i modulet og trykke på start og maskinen starter automatisk
  • Der kan ikke bestilles en vask mindre end 45 minutter før ny periode starter
  • Betalingsanlægget slipper en reservation automatisk efter 70 minutter
  • Husk ALTID at have dit vaskekort med ned i vaskerummet når du vasker, da du skal bruge kortet i modulet for at starte maskinerne. Uden kortet kan du ikke afbestille eller booke nye tider direkte på modulet
  • BH’er, hårnåle og andet tøj med kroge eller bøjler SKAL i vaskepose, de ødelægger simpelthen maskinerne. Der skal så tilkaldes en montør til en meget dyr timeløn og maskinerne står stille, til irretation for dem der havde regnet med, at de kunne vaske.
  • Den enkelte beboer kan maximalt lave 4 reservationer i samme periode
  • Du kan altid se din saldo ved at sætte dit vaskekort i modulet i vaskekælderen.  Når du sætter kortet i modulet, vises saldoen i toppen af displayet
  • Husk på, at der både kan bestilles via internettet og via bestillingsmodulet i vaskekælderen. Så den tid du ville bestille via modulet i kælderen for 10 min siden kan imellemtiden være blevet bestilt via mielelogic.com.
  • Vær opmærksom på at hvis du skal bestille via nettet skal du først registrere dit kort. Det kan du læse mere om længere nede på siden her.
  • Er en maskine gået i stykker så kontakt straks bestyrelsen eller viceværten, sæt et skilt på maskinen og husk at afbestille din tid, så du ikke bliver registreret for udeblivelse.  – Prøv evt. at slukke og tænde maskinen igen på væggen, det hjælper ofte.
  • Benyttelse af vaskeriet er på brugerens ansvar og det anbefales at bruge vaskeposer til sart tøj og tøj i tynd kvalitet. BH’er, hårnåle og andet tøj med kroge eller bøjler SKAL i vaskepose, de ødelægger simpelthen maskinerne.

Bestilling af vasketid: MieleLogic.com (der kan også bestilles med kort via modulet i vaskerummet)

Oprettelse på MieleLogic.comVigtigtnår man skal oprettes som bruger på MieleLogic.com, skal man førsthave haft sit kort isat i panelet i vaskeriet og aflæse kortnummeret der står øverst i displayet, og herefter tilmelde sig som ny bruger på turtavlen.dk. Herefter får man tilsendt et password på mail, som man efter eget valg kan ændre efterfølgende. Du skal have indtastet passwordet indenfor én time, ellers bliver din tilmelding annulleret automatisk igen, og du skal tilmelde dig på ny. Husk at gå ind i indstillinger og skriv dit navn og adresse, så Miele har dig registreret ved tab af kortet.

De markeringer som du kan se med grønt “flueben” i oversigten er dine bestillinger og dem kan du afbestille igen, ved at klikke på dem. Dem der står som røde krydser er bestillinger fra andre beboere og dem kan du ikke redigere i.  Vær opmærksom på, at der i venstre side af reserveringsoversigten er to “faneblade” hvor du kan vælge, om du vil vaske i maskine 1 eller om du vil bruge maskine 2+3. Er der nogen der vasker lige nu? Det kan du se når du er logget ind på MieleLogic.com under menupunktet “lige nu”.

Hvis Turtavlen er ude af drift Hvis Turtavlen er ude af drift og du får besked på at det er stoppet, så kontakt straks viceværten. Hverken viceværten eller bestyrelsen får automatisk besked og der kan derfor gå flere dage før det bliver opdaget. Vi kan yderligere risikere, at TDC skal ud og checke forbindelsen og som de fleste ved, så er service ikke i højsædet hos dem og en aftale om check tager ofte 5-6 arbejdsdage og viceværten skal være standby fra 07.30 – 16.00. Et krav som næppe er særlig fleksibelt.  Husk, at hvis turtavlen er ude af drift, så kan du altid bestille direkte på modulet i vaskekælderen.

Bestilling af vaskekort: Har du mistet dit kort og skal bestille et nyt, skal du sende en sms til viceværten på: tlf. 22 82 78 48 eller en e-mail på omejdserv@gmail.com. Du SKAL give oplysningerne: Navn, adresse og helebeboernummeret ellers kan Miele ikke lave et nyt kort i deres system. Et nyt kort koster 150,- som bliver trukket over huslejen og du vil få det tilsendt fra distributøren efter ca. 5-6 arbejdsdage. Alle kan bruge dit kort, så det er dit eget ansvar, at sørge for, at få det anmeldt bortkommet til viceværten, så det kan lukkes og ikke misbruges.

Fejl på vaskekort: Melder dit kort fejl når du sætter det i vaskemodulet, så tag det op og prøv at sætte det stille og rolig i et par gange. Ofte så har maskinen bare ikke registreret kortet.

Ved fejl på maskinerne: Lyser displayet i en maskine og viser fejl, kan det oftest løses ved, at slukke på kontakten på væggen og tænde igen. Er der en permanent fejl på maskinen skal du sætte et skilt på maskinen og straks melde det til viceværten i telefontiden eller sende en e-mail til bestyrelsen, så fejlen kan blive rettet hurtigst muligt.

Er en maskine ud af drift SKAL man selv annullere sin tid enten via internettet eller på bestillingsmodulet i kælderen, ellers vil man blive opkrævet gebyr for udeblivelse. Desværre, men sådan er systemet opbygget og det kan der ikke laves om, så husk det nu.

Centrifugering: Du kan efter endt vask centrifugere gratis, ved at sætte vaskemaskinen på program 0.

Filter i tørretumbleren = kortere tørretid Husk at tømme filtret der sidder lige under lågen inden du tørrer tøj. Bliver filteret ikke tømt ved fx. at feje det rent med en børste eller lign. så risikerer du, at dit tøj er meget længe om at tørre.

Ved flytning: Ved flytning skal kortet opdateres til den nye beboer. Dette gøres på betalingssystemet i vaskeriet af enten viceværten eller én fra bestyrelsen. Det er derfor vigtigt at hvis du flytter, at du sørger for, at få dit kort afleveret til viceværten eller bestyrelsen min. én uge før du flytter. Så du sikrer dig, at den nye beboer ikke vasker på din regning.

Dossering af vaskemiddel: Vi ser meget gerne, at folk bruger flydende vaskemiddel, da det er mindre ødelæggende for maskinerne og lige så effektivt. Taber man vaskepulver eller vaskemiddel, så tør/fej det venligst op igen, der er både klud og børste ved vasken. Mangler der klud og børste så giv viceværten besked, så sørger han for at der kommer noget nyt. Vaskeriet bliver på grund af økonomi kun gjort rent hver 7. dag., så vis hensyn.

Mangler du dit vasketøj?: Hvis du har glemt, at afhente dit tøj efter at du har vasket, ligger det muligvis inde i tørrerummet sammen med glemt vasketøj. Fjern vasktøjet efter endt vasketid, så det ikke generer andre der skal vaske efter dig! Og nej, den næste der skal vaske, skal ikke gøre det for dig! Ophængning af vasketøj i tørrerummet er på brugerens ansvar.

Rengøring: Pga. af økonomi har vi valgt kun, at få rengjort rummet én gang om ugen af viceværten. Derfor er detalle beboernes ansvar, at gøre rent efter sig selv og fjerne fnug fra filtret i tørretumbleren, hvis man har brugt denne.

Rygning: Foregår inden for dine egne 4 vægge eller ude på gaden, ikke i vaskerummet, i tørrerummet, i opgange eller på gangene.

Har du ”lånt” mit tøj: Vaskerummet bygger på fælles tillid, så hold fingrene væk fra andres tøj, både når det bliver vasket eller hænger til tørre inde i tørrerummet. Der er ikke noget mere bittert end en person, der ikke kan kende forskel på mit og dit. Har du alligevel ved en fejltagelse fået en andens tøj med, så læg det straks tilbage i vaskerummet.